Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Monday, February 4, 2008

:: Berubah ::

Begitu mudah, kan?
Bagai hanya dengan sekelip mata
Bagai tiada apa yang pernah terjadi
Bagai hari ini tiada pernah ada semalam
Bagai tiada janji yang perlu dikotakan
Bagai tiada kenangan hingga boleh dilupakan

Kenapa ya?
Tentu kamu ada akan jawabannya
Pasti kamu ada akan alasannya
Kerna ia adalah tentang kamu

Adakah ianya sikap kamu?
Atau itu egois kamu?

Aku terima semua ini
Ketahuilah
Walaupun aku terkadang rasa keliru
Kerna ini bukan pertama
Jadian kamu
Dan ini tanda aku kenal
Sama kamu
Terima kasih ya akan ruang ini

Cuma
Aku mau kamu tahu
Apapun kamu
Sejak kita mula temu dahulu
Ngak pernah ada rasa nyesal aku
Hingga kini berteman akan kamu

Kerna
Bila berteman itu
Bukankah
Kita perlu jadi diri kita sendiri
Dan sebagai teman
Kita perlu terima apa seadanya.

Aku yakin
Aku juga pasti
Jika begini kamu bisa berubah sebegini
Kenapa tidak esok
Kamu bisa berubah kembali seperti biasa

Bukankah panas dikesiangan
Juga bisa ada hujannya
Dan hujan yang turun
Pasti juga akan ada berhentinya
Benar, kan?

Doaku untukmu
takkan pernah putus
Teman
Walaupun ke mana keberadaan kamu
Kenangan kita bersama
Meskipun hanya sementara
Telah buat kamu senantiasa dekat
Di hatiku

Moga kamu tak pernah lupa
Punya kenalan seperti aku
Dan maafkan aku
Jika ada sesal kamu
Kerna temui aku dalam jalanmu
seorang insan yang tidak sempurna

04 feb 2008 – 01:08am
-> Sebelum mata terlena <-

No comments:

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here