Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Monday, February 4, 2008

ANAK HALAL


mungkin aku terlambat dalam memberi komentar tentang cerita ini. cerita ANAK HALAL. actually, aku baru saja berpeluang menonton cerita ANAK HALAL ini. tak sangka aku. dan tak menyesal aku menonton cerita ini... bagi aku, selepas cerita CINTA, cerita ini adalah satu cerita yang terbaik selepas CINTA.

ini kerna, dalam cerita ini juga telah menyampaikan satu mesej yang lebih meluas tentang erti "cinta" dalam kehidupan kita. kehidupan yang mana kadang kala ianya di luar apa yang hanya kita dapat lihat atau nampak. di mana di situ juga ada "cinta". mungkin, "cinta" seperti itu tiada pun pernah kita tahu kerana tidak nampak di pandangan kita. cerita ANAK HALAL ini juga melihatkan kita akan episod kehidupan yang serabutan jika tiada "cinta". apa sebenarnya erti "cinta" yang sebenar? bagi aku, "cinta" bukanlah seperti yang kita tahu saja. ianya akan jadi lebih luas pengertiannya jika kita dapat lihat di luar dari pandangan kita ini. dari pandangan dia dan dari pandangan mereka.

kalau sesiapa berpeluang, cari lah filem ANAK HALAL ini dan tonton. then cuba kita berfikir tentang kehidupan ini yang adanya "cinta". (ini hanya komentar dari pandangan seorang aku...)

"wujudkah 'cinta' antara kita seperti kuatnya 'cinta' antara mereka?"








No comments:

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here