Aku memberi salam

:: Aku memberi salam ::
:: Untuk dua orang taulan :: Seorang dari keturunan adam :: Seorang dari keturunan hawa ::

:: salam kepada keturunan adam ::
:: cita-cita adalah kemenangan :: harapan mendaki gunung :: pada tanam sejuta bunga ::
:: ingin dipetik kuntuman seri ::

:: salam kepada keturunan hawa ::
:: mimpi menjadi teman permaianan :: menutupi mendung :: perasaan dihambat usia ::
:: meratapi kepahitan sepi ::

:: aku memberi salam ::
:: untuk dua orang taulan :: seorang diciptakan qada’ :: seorang diciptakan qadar ::
:: kedua-duanya insan istimewa ::

:: aku memberi salam ::
:: akulah sahabat mereka :: yang mengerti erti perasaan :: erti penghargaan ::

- unknown -

Monday, February 4, 2008

:: Adillah ::

Muntahkan saja
Rasa kebencian itu
Andai itu yang kau rasakan

Kerna itu lebih mulia
Dari kau pendiam diam
Hakikat terlihat di riak wajahmu

Luahkan saja
Rasa muak itu
Andai itu yang kau loyakan

Kerna itu lebih jujur
Dari kau simpan sembunyi
Hakikat terpancar di rentak sikapmu

Tidakkah kau rasa penat?
Tidakkah kau rasa bosan?
Apakah itu sikap dan caramu?
Atau itu adalah egoismu?

Kenalilah
Aku yang mengenali dirimu
Ketahuilah
Aku yang mengetahui dirimu
Rasailah
Aku yang dapat merasakannya

Bicaralah, katakanlah, nyatakanlah
Adillah akan untuk dirimu
Adillah akan untuk diriku
Pasti aku akan akur
Kerna ini adalah yang terbaik untuk kita

04 feb 2008 – 01:08am
-> Sebelum mata terlena <-

No comments:

MY VIDEO

Contact Me... For More Information

Mobile : +6 012 - 7642015
Email : rush8_1182@yahoo.com / uda.acit1182@gmail.com
@ LET's CHAT / leave ur comments here